A Twitch szerencsejáték korlátozása 20%-os nézettség csökkentést okozott

által Petra
Közzétett 08/11/2022
A Twitch szerencsejáték korlátozása 20%-os nézettség csökkentést okozott

Ahogy azt néhány héttel ezelőtt megírtuk híreinkben, a Twitch a múlt hónapban olyan változtatásokat hajtott végre irányelveiben, amelyek bizonyos szerencsejáték-tartalmakat eltávolítottak a menüből. Csak néhány héttel később, a streaming platform forgalmának elemzése azt mutatja, hogy a változás határozottan nyomot hagyott.

Bár a szerencsejátékkal kapcsolatos tartalom eltávolítására vonatkozó döntés sok visszhangot kapott, a kampányolók dicsérték. Ugyanakkor remélték, hogy a Twitch betiltja a szerencsejátékkal kapcsolatos tartalmak minden formáját.

Ez nem valószínű, hogy megtörténik, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a szerencsejáték volt a Twitch egyik elsődleges bevételi forrása. A Casinolytics adatszolgáltató cég szerint a veszteség mégis csorbát ejt cég népszerűségén.

A Twitch frissített „Tiltott játéktartalom” szekciója arra törekedett, hogy megnyugtasson bizonyos streamelőket, akik évek óta küzdenek azért, hogy csökkentsék a platformon a szerencsejátékot. Gyakorlatilag felfüggesztette négy domain promotálását a Twitch-en, köztük a stake.com, a robot.com, a rollbit.com és a duelbits.com.

A szabályzat frissítése után a felhasználók nem oszthatnak meg linkeket vagy társult kódokat a kocka-, rulett– és nyerőgépes játékokat kínáló webhelyekkel. Az időzónák közötti különbségek miatt egyes felhasználók az új szabályok életbe lépése után is több órán keresztül streamelhetnek szerencsejátékkal kapcsolatos tartalmat.

A legújabb streaming platformok közötti piackutatás eredménye

A Casinolytics, az iGaming iparággal foglalkozó adattudományi vállalat nemrégiben készített egy jelentést, amely kiemeli a Twitch legutóbbi szerencsejáték-politikai frissítésének hatásait. Következtetéseihez saját adatait és szakértelmét használta fel az eredmények összeállítása során.

Az év harmadik negyedévében a Twitch maradt a streaming tartalom királya. A teljes közönség 95,9%-áért volt felelős ebben az időszakban, míg a YouTube-nál 4,1%-os volt ez a mérés. A YouTube továbbra is vezet az áttekintések, az ismétlések és a nagy sikerű videók tekintetében, de a Twitch továbbra is a kaszinó élő közvetítésének vitathatatlan bajnoka.

A Casinolytics jelentése szerint a Twitch jelenleg a piac 74%-át képviseli. A szabályozás megváltoztatása előtt a piac mintegy 96%-át irányította. A Twitch még mindig a csúcson van, de a hetek alatti 22%-os visszaesés jelentős.

Ennek eredményeként a Twitch új hirdetési bevételi csatornákon keresztül próbálhatja ellensúlyozni a különbséget. A cég a közelmúltban megerősítette, hogy új hirdetési streamelési szolgáltatásokat tesztel, és valószínűleg egy hirdetési csatorna is futhat egyidejűleg a streamer tartalma mellett.